Competentie 1: Methodisch Handelen (MH)

De professional op het gebied van Voeding en Gezondheid werkt systematisch, waar nodig aan de hand van (bestaande) beroepsspecifieke (inter)nationale modellen en richtlijnen, aan een vraagstuk op het gebied van Voeding en Gezondheid en maakt onderbouwde keuzes, resulterend in adequate beroepsproducten.

Leeruitkomst MH-Advies (VV) niveau 2:

De student realiseert, onder begeleidqing, op methodische wijze aan de hand van een zelfgekozen stappenplan, een advies voor een meervoudig vraagstuk en onderbouwt gemaakte keuzes.

Competentie 2: Kennis verwerven en Onderzoek doen

De professional op het gebied van Voeding en Gezondheid beschikt over voldoende kennis in relatie tot de uitvoering van het beroep en verwerft en past nieuwe informatie toe met een kritische grondhouding. De professional kan praktijkgericht (literatuur)onderzoek interpreteren en uitvoeren en resultaten hiervan implementeren in een beroepsproduct.

Leeruitkomst niveau 2:

De student verzamelt voldoende relevante kennis en informatie, wanneer nodig voor het uitvoeren van praktijkgericht onderzoek, analyseert, interpreteert en past deze informatie correct toe op het vraagstuk.

Competentie 3: OPG

De professional op het gebied van Voeding en Gezondheid reflecteert op zijn of haar persoonlijke ontwikkeling, maakt eigen keuzes en heeft vertrouwen en inzicht in eigen handelen. De professional positioneert en profileert zichzelf in de professie in het werkveld en de samenleving.

OPG/reflecteren: De student reflecteert zelfstandig op de eigen ontwikkeling a.d.h.v. (eerder) opgestelde doelen en laat op overtuigende wijze groei en ontwikkeling zien.

Herkansing MH-Ondervoeding

De professional op het gebied van Voeding en Gezondheid werkt systematisch, waar nodig aan de hand van (bestaande) beroepsspecifieke (inter)nationale modellen en richtlijnen, aan een vraagstuk op het gebied van Voeding en Gezondheid en maakt onderbouwde keuzes, resulterend in adequate beroepsproducten.

Leeruitkomst MH-Handeling zorg niveau 2:

De student realiseert, onder begeleiding, op methodische wijze aan de hand van een aangereikt stappenplan, een dienst voor een complexer vraagstuk in de context voeding en zorg en onderbouwt gemaakte keuzes.

Bron: Handleiding Studeren bij Voeding en Diëtetiek 2223

Maak jouw eigen website met JouwWeb