Competentie 1: Herkansing Kennis verwerven en Onderzoek doen

De professional op het gebied van Voeding en Gezondheid beschikt over voldoende kennis in relatie tot de uitvoering van het beroep en verwerft en past nieuwe informatie toe met een kritische grondhouding. De professional kan praktijkgericht (literatuur)onderzoek interpreteren en uitvoeren en resultaten hiervan implementeren in een beroepsproduct.

Leeruitkomst niveau 2:

De student verzamelt voldoende relevante kennis en informatie, wanneer nodig voor het uitvoeren van praktijkgericht onderzoek, analyseert, interpreteert en past deze informatie correct toe op het vraagstuk.

Competentie 2: Herkansing OOI

De professional op het gebied van Voeding en Gezondheid zet, op ondernemende wijze, veranderingen in de samenleving en beroepspraktijk in voor de ontwikkeling en realisatie van kansrijke innovaties. De professional draagt zodoende bij aan de ontwikkeling van het werkveld en de verbetering van de gezondheid van de samenleving.

Leeruitkomst OOI/organiseren:

De student organiseert zelfstandig de uitwerking van het vraagstuk, waarbij aspecten voorbereiding, planning en uitvoering van projectmanagement aan bod komen.

Competentie 3: Samenwerken en netwerken

De professional op het gebied van Voeding en Gezondheid werkt op (inter)professionele wijze samen met een breed scala aan samenwerkingspartners. De professional creëert en participeert in een cirkel van belanghebbenden in de regio en in een (inter)nationale contex.

Leeruitkomst S&N/samenwerken: De student werkt adequate samen met betrokkenen omtrent een interprofessioneel vraagstuk, neemt initiatief om samen met anderen het gedeelde doel helder te krijgen, durft besluiten te nemen en kan de samenwerking bijsturen indien dit nodig is.

Bron: Handleiding Studeren bij Voeding en Diëtetiek 2223

Maak jouw eigen website met JouwWeb