(Herkansing) MH-ondervoeding
Voeding & Zorg
Competentie: MH-Handeling, Ondervoeding
Startpositie voorkennis/vaardigheden:
Tijdens beoordelingsgesprek met MEES en WALD kwam ik tot inzicht wat betreft de reden voor herkansing:
- (te) Veel afgeweken van de gebruikelijke: Wat heb ik geleerd (binnen de opdracht) en wat ga ik hieruit ontwikkelen (binnen de opdracht).
- Reflecties (te) veel uitgezoomd. Slechts kijkend naar mijzelf in relatie tot de professional die ik later wil worden. De ‘bigger picture’.
- Daardoor de beoordelaar niet overtuigd dat ik de competentie kan aantonen.
- Ik ben gestruikeld over mijzelf. Het PF bevat slechts bijzaken. Ik wist niet onderscheid te maken wat eerst af moest, en welke daarna. + ik had geen idee hoeveel tijd de voltooiing kostte (inlevermoment 3u47).
Plan van aanpak: In mijn doorontwikkeling leg ik hierom nadruk op structurele reflecties. Dit is hoe ik het heb aangepakt. Stap 1: uitwisseling met mijn mentor SGEA. Hier blikte ik terug op mijn cursus Academische Schrijfvaardigheid Nederlands (ASN) die ik parallel aan blok 1.2 heb gedaan. Bij deze cursus heb ik geleerd een schrijfplan op te stellen vooraf aan het maken van een verslag. Nu heb ik een 'reflectieschrijfplan' ontworpen. Stap 2: De vorm en onderdelen van dit schrijfplan heb ik besproken met DALL, BRMX en SGEA. Zij boden mij nieuwe tools om mijn schrijfplan aan te vullen/concretiseren. Stap 3: Tot slot heb ik mijn schrijfplan over de rubric heen gelegd om de onderstaande reflecties te schrijven.
Resultaat: Fijn dat mijn beoordelaars de kans gaven slechts de reflecties aan te scherpen. Hopelijk bieden de onderstaande verslagen nu meer inzicht in wat ik heb gedaan tijdens periode 3.1.
Leerdoelen:
1. Ik lever, een door intervention mapping ontwikkeld beroepsproduct(en), aan Martini Ziekenhuis op het moment van de presentatie aan de opdrachtgever (BW9)
2. Ik kan bij SG een hulpverlenersgesprek zowel mondeling als schriftelijk uitwerken, en focus mij hierbij op de ontwikkelpunten afkomstig uit voorgaande blokken
3. Ik laat op de ISD-dag (13/10) zien dat ik mij kan bewegen/gedragen als diëtist in opleiding in een interprofessioneel team.
Maak jouw eigen website met JouwWeb