KvOd

Voeding & Vitaliteit

Competentie: Kennis verwerven en onderzoek doen

Startpositie voorkennis/vaardigheden:

Zoals genoemd bij MH, heb ik ook KvOd niet gehaald vorige periode. Naar mijn mening komt dit doordat ik de kern voorbij liep. De kennis is verworven, echter kan de beoordelaar dit niet terug vinden. De reden dat ik de kern mis, is omdat ik uit enthousiasme mijn boodschap/verslag van (veel) bijzaken voorzie. Kijk ik nu naar de start van deze periode, dan merk ik dat EvB, mede vanwege het coachee-project, dat enthousiasme triggert. Wat betreft dat coachee-project heb ik op de studie in Frankrijk uit enthousiasme (facultatief) een oude basketbalteamgenoot in Peoria, Illinois, begeleid. Dit project heb ik niet voltooid, en geen feedback op gewonnen. Hierom leg ik deze periode leg ik focus op uitwisselingen met de experts om mij tot de kern van het project te houden (zie leerdoel 1).

 

Wat betreft kwalitatief onderzoek ben ik nieuw op niveau 2. Blik ik terug naar niveau 1, daar heb ik kwalitatief onderzoek afgerond met een G’tje. Terugkijkend daarnaar kwam dat door de samenwerking. Mijn partner en ik toonden een gedreven houding door flink te sleutelen met de analyse software.  Hierdoor hebben we resultaten gekregen, bruikbaar ons MH-project. Dit project won toen de prijs van de opdrachtgever. Mijn niveau 1 onderzoek gebruik ik als bouwsteun voor deze periode.

 

Leerdoelen:

1. Ik haal, door eigen research en expertinput, de kern uit metingen relevant voor de hulpvraag van mijn cliënt en onderbouw mijn interpretatie.

2. Ik maak een nieuwe gesprekstool eigen die ik kan toepassen in een simulatiegesprek.

3. Ik doe kwalitatief onderzoek naar [ONDERZOEKSVRAAG]* met als doel een advies ontwerpen die zelfregie bevorderd bij de revalidant.

 

*In dit onderzoek wordt gezocht naar de barrières en kansen die de revalidant op de orthopedie afdeling van Hoogeveen ziet om hospitalisatie te verhelpen

Reflectie KvOd

Onderzoek (incl. feedback)

Coachee-project (incl. feedback)