MH-ontwerp (VV)
Voeding & Vitaliteit
Competentie: MH-ontwerp
Startpositie voorkennis/vaardigheden:
Afgelopen periode heb ik gewerkt met Design Thinking (DT). Een 'buigbare' methode om een vitaliteitsvraagstuk aan te pakken. Ik kreeg op diverse momenten feedback, waarbij ik de keuze maakte om terug te gaan naar fase(s) eerder. Dat achteruit kunnen is waar ik die buiging van DT op kenmerk. Dit heb ik toen als erg fijn ervaren, gezien het vraagstuk en de behoefte van die doelgroep.
Nu bij de start van de minor zie ik dat Intervention Mapping (IM) de aangereikte methode is. Wat dit precies inhoudt weet ik niet. Wel herinner ik me positieve reacties van studiegenoten die IM bij de minor hebben ingezet. Ik ben erg benieuwd of deze methodiek bruikbaar is voor het vraagstuk dat ik ga tegenkomen.
Leerdoelen:
- Ik ontwerp een interventie voor talenttopsporters (m/v) in de adolescentie, gericht op eigen regie en keuzes rondom topsportleefstijl.
- Ik maak gebruik van een methodiek die past bij de behoefte van de doelgroep, en laat door de toepassing hiervan blijken dat ik de methode beheers.
Maak jouw eigen website met JouwWeb